Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Indien jouw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Ik wil meer weten over de Goede Doelen Cadeaukaart
Wat is de Goede Doelen Cadeaukaart precies?
» De Goede Doelen Cadeaukaart is dé goede doelenkaart van Nederland. Met dit cadeau kan de kaarthouder één of meerdere van de aangesloten goede doelen steunen.
Waar kan ik Goede Doelen Cadeaukaart kopen?
» Je kunt de cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart bestellen via deze website. De Goede Doelen Cadeaukaart is daarnaast ook landelijk verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten. Kijk bij het kopje 'verkooppunten' op de website voor het verkooppunt bij jou in de buurt.
In welke waarden is de Goede Doelen Cadeaukaart verkrijgbaar?
» Je kunt ieder willekeurig bedrag kiezen van minimaal € 5,00 tot maximaal € 150,00. Op de cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart is geen BTW van toepassing.
Welke doelen kan ik met de cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart steunen?
» Je kunt kiezen uit zeven goede doelen die aangesloten zijn bij de Goede Doelen Cadeaukaart: War Child, Het ReumaNederland, KWF Kankerbestrijding, Natuurmonumenten, KNGF Geleidehonden, Unicef en CliniClowns. Het is ook mogelijk om de waarde te verdelen over alle goede doelen.
Hoe lang is de Goede Doelen Cadeaukaart geldig?
» De Goede Doelen Cadeaukaart heeft een geldigheid van 1 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. Bij het verlopen van de cadeaubon wordt het nog openstaande bedrag verdeeld over de aangesloten goede doelen.
Is het mogelijk een cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart te verlengen?
» Het is niet mogelijk om uw Goede Doelen Cadeaukaart te verlengen.
> Ik heb een vraag over het geven van de Goede Doelen Cadeaukaart
Hoe kan ik een cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart geven?
» De Goede Doelen Cadeaukaart geef je eenvoudig door één van onze verkooppunten te bezoeken of door de cadeaubon te bestellen op deze website. De Goede Doelen Cadeaukaart kun je opwaarderen in ieder willekeurig bedrag vanaf € 5,- tot maximaal € 150,-. Jijzelf of de ontvanger ontvangt de Goede Doelen Cadeaukaart altijd in een mooie geschenkverpakking, waarbij ruimte is voor een persoonlijke boodschap.
Hoe kan ik de Goede Doelen Cadeaukaart betalen?
» Je betaalt uw cadeaubon van de Goede Doelen Cadeaukaart met creditcard of iDeal. Zo internet bankier je eenvoudig, betrouwbaar en snel via uw eigen bank. Zakelijke bestellingen kunnen ook per factuur worden voldaan.
Wat is de levertijd van een GoedeDoelen Cadeaukaart?
» Uw bestelling wordt geleverd nadat de betaling is voldaan. Wanneer uw bestelling vóór 17.00 uur is besteld en betaald, dan wordt de cadeaubon dezelfde dag nog via PostNL verstuurd!
Kan ik de cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart ook per e-mail ontvangen?
» Nee, op dit moment hebben wij nog geen digitale versie van de cadeaubon die u per e-mail kunt ontvangen. Zodra wij deze dienst gaan aanbieden zullen wij dit duidelijk kenbaar maken.
Hoe wordt de GoedeDoelen Cadeaukaart verzonden?
» Uw bestelde cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart wordt via PostNL verstuurd.
Wat zijn de verzendkosten?
» Wanneer u een cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart bestelt, betaalt u € 1,95 verzend- en administratiekosten, ongeacht het aantal bestelde cadeaubonnen.
Moet ik betalen voor de verpakking?
» Nee, de cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart wordt altijd gratis in een luxe cadeauverpakking aangeleverd. Alleen voor 'niet-standaard' verpakkingen (bijv. gericht op Verjaardag, Sinterklaas, Kerst, Valentijnsdag en Moederdag) kan een kleine toeslag gevraagd worden. Dit wordt dan duidelijk vermeld bij het bestellen.
Ik probeer een cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart te bestellen, maar er gaat iets niet goed. Wat nu?
» Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een email naar info@goededoelen-cadeaukaart.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op!
Ik heb een cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart besteld en betaald, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?
» Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar info@goededoelen-cadeaukaart.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op!
> Ik heb een vraag over het inwisselen van de cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart
Hoe kan ik het saldo van mijn GoedeDoelen Cadeaukaart opvragen?
» Vul uw kaartnummer in bij de donatiepagina's van één van de aangesloten goede doelen om het saldo en de geldigheid van uw GoedeDoelen Cadeaukaart op te vragen. Het kaartnummer van uw GoedeDoelen Cadeaukaart vindt u op de achterzijde van de cadeaubon.
Hoe kan ik een GoedeDoelen Cadeaukaart inwisselen?
» Ga naar één van de aangesloten goede doelen op deze website. U kunt de waarde die op uw kaart staat doneren aan een organisatie naar keuze. Het is ook mogelijk om het hele bedrag te verdelen over alle aangesloten goede doelen.
Kan ik meerdere GoedeDoelen Cadeaukaarten tegelijk inwisselen?
» Helaas. U kunt uw GoedeDoelen Cadeaukaarten niet aan verschillende goede doelen doneren.
Moet ik de GoedeDoelen Cadeaukaart in één keer besteden?
» Ja, u schenkt het hele bedrag in één keer aan een goed doel naar keuze.
Hoeveel procent van mijn donatie komt bij het door mij gekozen goede doel terecht?
» 95% van uw donatie gaat direct naar het goede doel. De resterende 5% wordt gebruikt voor de kosten van de kaart, de verpakking, de verzending, onderhoud van de website en financiele afhandeling.
Kan ik mijn GoedeDoelen Cadeaukaart ook besteden bij één van de verkooppunten?
» Nee, dit is niet mogelijk. Deze winkels verkopen alleen GoedeDoelen Cadeaukaarten, zij accepteren deze cadeaukaart niet als betaalmiddel. U kunt de cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart alleen besteden bij de aangesloten goede doelen die op deze site vermeld staan.
Kan ik mijn GoedeDoelen Cadeaukaart voor contant geld inwisselen?
» Nee, de waarde van uw GoedeDoelen Cadeaukaart kan uitsluitend worden gedoneerd aan één van de aangesloten goede doelen.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
» De cadeaukaarten zijn vrijgesteld van BTW.
Hoe snel worden bestelde producten geleverd?
» In de bevestingsmail die u ontvangt na het bestellen van de cadeaubon vindt u de levertijd van uw bestelling. Indien u de GoedeDoelen Cadeaukaart op werkdagen vóór 17.00 bestelt en betaalt wordt deze dezelfde dag nog verstuurd via PostNL.
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn bestelling.
» Stuur dan een e-mail naar info@goededoelen-cadeaukaart.nl.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
» U kunt middels iDeal of creditcard betalen. Wanneer u een bestelling doet vanuit een bedrijf kunt u met een factuur betalen. Ook wanneer u via factuur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.
> Ik heb een probleem met het inwisselen van de cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart
Wat moet ik doen als de GoedeDoelen Cadeaukaart niet werkt bij het doneren?
» Als uw GoedeDoelen Cadeaukaart niet werkt, is deze mogelijk verlopen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen.
Mijn GoedeDoelen Cadeaukaart is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?
» Wanneer uw kaart beschadigd is, zou het 19-cijferige nummer achterop de kaart alsnog moeten werken bij het doneren. Indien u problemen ondervindt bij het doneren, kunt u een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen.
Hoe bestel ik cadeaubonnen van de GoedeDoelen Cadeaukaart voor mijn bedrijf?
» Voor meer informatie over de GoedeDoelen Cadeaukaart als zakelijk cadeau of zakelijke bestellingen kun u contact op nemen met de GoedeDoelen Cadeaukaart via info@goededoelen-cadeaukaart.nl. Of bel naar 020 752 7320. Indien de bestelling meer dan €300 bedraagt zal deze aangetekend worden verzonden à €8,05.
Wat zijn de mogelijkheden tot het personaliseren van een cadeaubon van de GoedeDoelen Cadeaukaart als zakelijke klant?
» Er zijn een tal van mogelijkheden voor het op eigen wijze invullen van de GoedeDoelen Cadeaukaart. Kijk hiervoor op de pagina 'zakelijk' op deze site of neem voor maatwerk oplossingen contact op met de GoedeDoelen Cadeaukaart via info@goededoelen-cadeaukaart.nl. Of bel naar 020 752 7320.
> Overige vragen
Ik ben per ongeluk mijn GoedeDoelen Cadeaukaart kwijtgeraakt. Wat nu?
» Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw GoedeDoelen Cadeaukaart goed en veilig te bewaren. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op compensatie bij verlies van de pas.
Wanneer weet ik of ik de verdubbelaar heb gewonnen?
» Op elke eerste maandag van de maand wordt er een winnaar getrokken. De winnaar krijgt hierover bericht. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
> Ik heb een klacht of opmerking over de cadeaubon
Waar kan ik met mijn klacht of opmerking terecht?
» Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen binnen drie werkdagen op uw klacht reageren.
Is uw vraag nog niet beantwoord? Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen uw vraag binnen 3 werkdagen beantwoorden.